Svefab kundtjänst
020-544 022

Öppet vardagar 07.00 - 16.00
Övrig tid endast nödsituation

Vid felanmälan som rör din lägenhet eller fastigheten ska i första hand föreningens tekniska förvaltare Svefab kontaktas.

Vissa delar av bostadsrätten ansvarar du som bostadsrättsinnehavare själv för och andra ansvarar föreningen för.
Klargör därför med Svefab när du kontaktar dem om det är du eller bostadsrättsföreningen som står för kostnaden av åtgärden,
för att undvika tråkiga missförstånd.
 
Alla kontakter med Svefab under jourtid blir en extrakostnad för föreningen.
Rådgör därför alltid med någon i styrelsen innan du kontaktar Svefab under jourtid.

Du kan också göra felanmälan via Svefabs formulär här.

Du som medlem debiteras för sådana ärenden som är självförvållade.

Vitvaror

IKEA-vitvaror

Om något fel uppstår på dina vitvaror från IKEA (spis, mikrovågsugn och diskmaskin) kontaktar du IKEA direkt på 0476-649 480
Om något fel uppstår i kyl- och/eller frysskåp kontaktas Electrolux support

Tvättmaskin/torktumlare

Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på 0771-112 277


Bredband-TV-Telefoni

Vid fel på internet, telefon eller TV-mottagning kontaktas Com
 Hem på 90 222.

Vid frågor om tjänster som levereras via FiberLAN ring fiberlinjen på 0775-171 715. De hjälper en även att komma
igång med tjänsterna och söka fel.
 
Vid frågor om TV, ring Kundservice på 0775-171 720 för att komma igång eller vid felsökning.

Hissar

Föreningens hissar sköts av Schindler Hiss AB. Vid driftstörning
kontaktas Schindler på 020-313 333

Parkering

Vid felparkerade bilar i inomhusgaraget kontaktas bevakningstjänst på 08-556 558 20
Vid felparkerade bilar på gatuparkering i området kontaktas Solna Stads driftcentral på 08-735 67 15
P-bolaget kan också kontaktas direkt på 0729-612 722