Svefab kundtjänst

Öppet vardagar 07.00 - 16.00
Övrig tid endast nödsituation

Du kan också göra felanmälan via
Svefabs Web formulär här.

Vid felanmälan som rör din lägenhet eller fastigheten ska i första hand föreningens tekniska förvaltare Svefab kontaktas.

Vissa delar av bostadsrätten ansvarar du som bostadsrättsinnehavare själv för och andra ansvarar föreningen för.
Klargör därför med Svefab när du kontaktar dem om det är du eller bostadsrättsföreningen som står för kostnaden av åtgärden, för att undvika tråkiga missförstånd.
 
Alla kontakter med Svefab under jourtid blir en extrakostnad för föreningen.
Rådgör därför alltid med någon i styrelsen innan du kontaktar Svefab under jourtid.

Du som medlem debiteras för sådana ärenden som är självförvållade.

Ikea-Vitvaror

Om något fel uppstår på dina vitvaror från IKEA (spis, mikrovågsugn och diskmaskin) kontaktar du IKEA direkt på 0476-649 480
Om något fel uppstår i kyl- och/eller frysskåp kontaktas Electrolux support

Tvättmaskin/torktumlare

Om något fel uppstår på din tvättmaskin/torktumlare kontaktar du Siemens direkt på 0771-112 277

Bredband-TV-Telefoni

Vid fel på internet, telefon eller TV-mottagning
kontaktas Com Hem90 222.

Vid frågor kring FiberLAN ring
fiberlinjen på 0775-171 715.
De hjälper er även att komma igång med tjänsterna och Felsökning.

Vid frågor om TV, ring Kundservice
på 0775-171 720 för att komma igång eller vid felsökning.

Elstolpar

Vid fel på Elstolparna så var vänliga kontakta
Fortum Charge & Drive telefonsupport
Eller via mail: chargedrive@fortum.com

Hissar

Föreningens hissar sköts av Schindler Hiss AB. Vid driftstörning
kontaktas Schindler på 020-313 333

Parkering

Vid felparkerade bilar i inomhusgaraget
kontaktas bevakningstjänst på 08-556 558 20

Vid felparkerade bilar på gatuparkering i området kontaktas Solna Stads driftcentral
P-bolaget kan också kontaktas direkt